بازاريابى شبكه اى يا كلاهبردارى مرموز (2)

چگونگى فعاليّت شركت هاى مذكور

 تمام اين شركت ها، اعمّ از خارجى و داخلى، چه آنها كه كالا يا خدماتى عرضه مى كنند، يا بدون آن فعاليّت مى نمايند، آنان كه در پشت نام هاى مقدّس مخفى شده اند، يا با شعارهاى فريبنده براى مردم دام مى گسترند، و غير آنها; آرى، ماهيّت فعاليّت تمام اين شركت ها يك چيز است، و آن گرفتن پول هاى كلان، از گروه زيادى از مردم، و به جيب زدن قسمت عمده آن، و تقسيم كردن بخش كمى(1) از آن در بين سرشاخه هايى كه موفّق به جذب تعداد معيّنى مشترى شده اند، و مواجه ساختن تعداد فراوانى از مردم در رده هاى پايين با ضرر و زيان و خسارت، كه خوشبختانه پرونده هاى زيادى از اين دسته از افراد هم اكنون در مراكز قضايى در جريان است.(2)

ادامه نوشته

چگونه جهان از عدم به وجود آمده است ؟

چگونه جهان از عدم به وجود آمده است ؟

اولا : ایـن که برخی مى گویند : «علم ثابت کرده است که چیزى از عدم بوجود نمى آید» مربوط به شرائط کنونى است یعنى در این شرائط که امروز زندگى مى کنیم هیچ گاه دیده نشده است که چیزى از عـدم بـه وجـود بـیاید ولى آیا این اصل از قدیم ترین ایام , یک اصل اساسى در عالم هستى بوده است ؟

ادامه نوشته

اِکنکار   ECKANKAR

در ميان جنبش هاي شبه معنوي جديد ، « اكنكار» ، شايد تنها فرقه شبه ديني جديد باشد كه بصورتي منسجم تر و مشخص تر در ايران به تبلیغ پرداخته است. مروجین این فرقه انحرافی مدعی هستندمکتب اک می تواند توسط افراد با مذاهب مختلف پذیرفته شود و مذهب قبلی آن هاراقدرتمندتر سازد . اکنکار نیز مانند بودیسم و هندو به تناسخ و حلول(زندگی های مکرر)اعتقاد دارند اکها برخلاف بوداییها به دنبال تجربه خدا هستند یعنی برای خود خدایی را متصور هستند و نور و صوت خداوندرا مطرح می نمایند آنها می گویند هدف اصلی ما این است که فرد درک کاملتری از زندگی خود داشته باشد .

ادامه نوشته

بازاريابى شبكه اى يا كلاهبردارى مرموز (1)

عنوان هايى همچون «بدون دردسر صاحب 000/30 دلار شويد!»، «بازاريابى جهانى با درآمد عالى!»، «آيا به دست آوردن 640/116 دلار تحوّلى در زندگيتان ايجاد نمى كند؟»، «هديه طلائى» «كارگشا»، «شما هم مى توانيد در يك شب 000/000/20 تومان پول حلال به دست آوريد!» مخصوصاً هنگامى كه چهره واقعى خود را تحت جملات و نام هاى مقدّسى همچون «طرح ملّى باقيات صالحات»، «هماى رحمت»، «اميدآوران ابتسام»، «طرح پيوند و همكارى»، «شجره انفاق»، «خيرانديشان جوان»، «كارگشاى انصار الموحّدين» و مانند آن پنهان نمايد، هر انسانى را وسوسه مى كند.

عدّه اى، كه تعداد آنها كم نيست، در مقابل چنين وسوسه هايى مقاومت نموده، و با تفكّر و انديشه پيرامون ماهيّت واقعى اين نوع مؤسّسات فريبكار، يا با مشورت با كسانى كه پيرامون چنين فعاليّت هاى مرموزى از تجربه وتخصّص كافى برخوردار هستند، يا با مشاهده قربانيان اين دام هاى به ظاهر زيبا، اعتنايى به اين چراغ سبزها ننموده، و با كنار زدن جملات فريبنده فوق، به ماهيّت واقعى آن پى برده، و خود را آلوده آن نمى كنند. مگر ممكن است فرد با ايمانى بوى تعفّن گناه را استشمام كند، و آلوده آن شود؟

ادامه نوشته