پاسخ به شبهات پیرامون ولایت فقیه (1)

جانم فدای رهبرم

می گویند : "در مورد ولایت فقیه بین علما “ اجماع ” نیست."

پاسخ شبهه :

اولا : بر فرض كه اين حرف صحيح باشد و عده اي از علما در طول دوران غيبت با اين مسأله مخالفت كرده باشند اين مسأله چيز جديدي نخواهد بود و بقول حضرت آيت الله جوادي آملي :
« در دين ، غير از ضروريات اوليه و برخي از نظريات كه با فاصله اندك ، به ضروريات منتهي مي شوند ، بسياري از مسائل نظري مورد اختلاف است. حتي در مبطلات و مصححات نماز ، شرايط و موانع نماز ، شرايط و موانع صحت صوم كه امر روشني در اسلام است ، باز مي بينيم كه در ميان صاحب نظران اختلاف وجود دارد و چنين اختلافي بسيار طبيعي است ... در هر صورت ، تاريخ بشر و علوم بشري نشان داده است كه در مسائل پيچيده ي نظري ، همگان توافق نداشته و ندارند و سير تكاملي دارد. ليكن در جريان ولايت فقيه اگر به روح حاكم بر متون فقهي از يك سو و تفكر ناب فقيهان اسلام از سوي ديگر نگاه شود و از اين منظر مورد بررسي قرار گيرد ، اختلاف بسيار كم خواهد شد.»

ادامه نوشته

عرفان کیهانی = فرا ماست مالی

عرفان ماست مالی

مدعای عرفان کیهانی

برخي مدعيان فرقه هاي معنوي نو ظهور و روشنفكران عارف نما براي تحت تاثير قرار دادن مخاطبان سعي در القاي ادعاهاي خود با ظواهر موجه علمي دارند; مانند « انرژي درماني « فرا درماني » واژه درماني « كيهان درماني » و نيز « عرفان كيهاني » !
آقاي « م ـ ط » مبلغ عرفان كيهاني مدعي دستيابي به « شعور كيهاني » است . وي شعور كيهاني را عبارت از لايه محافظ و حلقه ايمني مي داند كه انسان مي تواند به سبب ارتباط مستقيم با خداوند صاحب آن شود و دارنده آن مي تواند با استفاده از اين لايه افراد بيمار را درمان كند! هرچند پيش از اين نيز كساني چون « پائولو كوئيلو » در كتاب « كيمياگر » (ص 8 ) اصطلاح « روح كيهاني » را عنوان كرده بودند اما « م ـ ط » در كلاس عرفاني خود كه پس از واريز كردن مبلغ 50 هزار تومان توسط مريد به حساب او تشكيل مي شود(!) مي گويد : « انسان موجود پيچيده اي است و درمان او بسيار پيچيده تر كه نياز به يك نوع نيروي فوق العاده و يك هوشمندي برتر دارد كه ما اسم آن را « شبكه شعور كيهاني » گذاشته ايم » . او با طرح شعور كيهاني و سعي در بهره گيري از آن مدعي « فرا درماني » و دستيابي به « طب مكمل » شده و ادعا مي كند كه حضرت عيسي (ع ) نيز از همين روش در زنده كردن مردگان استفاده كرده بود! او مدعي شفا دادن بيماران لاعلاج و حتي مادرزادي است !

رئیس فرقه


روش فرا درماني وي در سه بخش : « راه دور راه نزديك و درمان هاي كمكي » خلاصه مي شود كه مطابق آن شركت كنندگان مي توانند با اسكن كردن (لمس و مالش ) فرد درمانگير (بيمار) به وسيله دست دادن (!) و قرار دادن دست در محل درد به بيمار كمك كنند!

ادامه نوشته

فرقه رام الله یا رام الشیطان ؟!

رام الشیطان ...

اگر از نگاه بيروني به نمودهاي بارز فرقه‌ها نظري بياندازيم درخواهيم يافت كه همه فرقه‌ها مجمع‌الجزايري از صحبتهاي خوب، زيبا و عامه‌پسند هستند و حتي مباحثي كه مطرح مي‌كنند ممكن است در قالب اصول معنوي هم قابل دفاع باشد، اما آنچه در بررسي فرق از ديد پنهان مي‌ماند، نه عقايد آنان بلكه روابط و عملكرد تشيكلاتي آنان است كه عموما و بلا استثناء بر پايه مريد و مرادي است.

اغلب فرق فعاليتهايشان را با ظاهري زيبا و جذاب در جامعه‌اي كه محل فعاليتشان است ارائه مي‌دهند و حتي در پوشش موسسات رسمي و قانوني و داراي مجوز در سطح جامعه فعاليت مي‌كنند اما با ورود به مراكز فعاليتي و بررسي روند كارها و برنامه‌هايشان ميتوان به ماهيت فرقه‌اي آنان پي برد. بسياري از فرق در پوششهايي مانند انجمن‌ها، مراكز هنرهاي رزمي، موسسات يا سازمانهاي زيست محيطي، آموزش علوم‌باطني، آموزش تفكر، علم موفقيت، موسسات فرهنگي، ان جي اوها، مراكز اقتصادي، گروههاي سياسي و مذهبي فعاليت مي‌كنند آنها داراي رفتارهاي دو‌‌‌گانه مي‌باشند، در ظاهر به مسائلي تظاهر كرده و در باطن به چيز ديگري عمل مي‌نمايند به ظاهر در فلان راستا تبليغ مي‌نمايند ولي در باطن آنها روابط تشكيلاتي فرقه‌اي حاكم است روابطي از بالا به پايين يا همان مريد و مرادي، قطب و قطب بازي. قصد دارم در اين مقاله به بررسي و كالبد شكافي يكي از اين جريانات بپردازم كه از اواخر سال 1375 در تهران شروع به فعاليت نمود و در مدت نه چندان زيادي رشد و گسترش يافت و متاسفانه گروهي از جوانان خوش باطن و داراي حسن نيت و خلوص جامعه ما را به گرداب مهلك خود فرو برد و مانند ويروس كشنده ايدز، وارد فضاي ذهني افراد فرقه شده و پس از مدتي پنهان ماندن در ذهن آنها به مرور تكثير مي‌شود اين جريان با تغيير بنيادين اصول انساني، اخلاقي و اعتقادي در حوزه انديشه افراد زندگي آنان و نزديكانشان را در مدتي نه چندان طولاني به ورطه تخريب و نابودي كشانده و در واقع افراد را از روال عادي زندگي خارج كرده و آنها را به ماشيني تبديل مي‌كند كه كنترلش فقط در اختيار يك نفر است و آن كسي نيست جز سركرده فرقه.

ادامه نوشته

برتری اسلام  بر سایر ادیان

انّ الدّین عند الله الاسلام

چرا من باید مسلمان باشم؟ و برتری اسلام  بر سایر ادیان چگونه است ؟

پاسخ اجمالی:

هر چند پاره ای از حقایق  در ادیانی که امروزه در جهان وجود دارند قابل مشاهده است، ولی شکل  کامل حقیقت که همان توحید حقیقی باشد، فقط در چهره اسلام قابل مشاهده است ،عمده ترین دلیل بر اثبات این مدعا، نداشتن سند معتبر، و وجود تحریف و متناقضات عقلی در متون دینی سایر ادیان و در مقابل؛ تحریف نشدن قرآن، داشتن سند و تاریخ معتبر، جامعیت دین اسلام، و هماهنگی تعالیم آن با عقل سلیم ، می باشد.

از طرفی دیگر دین حق در هر برهه ای منحصراً یک دین است و سایر ادیان و مذاهب موجود یا اساساً باطل و بی اساسند و یا منقرض و منسوخ و امروز شریعت حقه، شریعت اسلام است، و اسلام ناب و راستین در چهره ی مذهب  اهل بیت (تشیع) متجلی شده است و تنها آموزهای شیعه است که می تواند نمایانگر اسلام ناب محمدی باشد.

ادامه نوشته